CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 2, 2011

Pekerja Maxis Yang Cilakak!


Hi kepada semua yang sudi membaca blog saya. Saya nak cerita sikit pasal kejadian semalam dekat maxis centre. Waktu tu saya nak pergi bayar bill broadband buat kali pertamanya sebab register petang raya hari tu ada promotion tapi pekerjanya sungguh cilakak dan tidak berwibawa. OK dibawah ni adalah conversation saya dengan si pekerja yang siala*n tu tak padan ngan pompuan.

  Pkerja.Cilakak: Nak bayar apa? Broadband atau line?

Saya:Nak bayar broadband.

  Pkerja.Cilakak: Bak i/c.
Saya: Err.. account ni atas nama bapak saya. Dia ada kat KL

  Pkerja.Cilakak: kalau macam ni susah r! (tak pasai2 naik baboon).

Saya: kalau macam tu kena tunggu dia balik r.

  Pkerja.Cilakak: Call r dia ka apa mintak number ic! (Pesal xckp dari awal2 bangang! haha)

Saya: Cakap r awal2 nak number ic saja sy ingat tuan yg register pun kena mai! (aku pun mula la nak mengamuk)

  Pkerja.Cilakak:......

Saya: nah ni number ic dia. (tunjuk dalam henpon)
 
  Pkerja.Cilakak: baca2! (dengan nada marah dan dah malu kahkah)

Saya: enam kosong blah2.... (dengan pantasnya baca)

  Pkerja.Cilakak: ok. RM68.

Saya: Huh?! RM68?

  Pkerja.Cilakak: ha!

Saya: Haish.. dulu petang raya bukan main cakap ada promotion semua RM58 saja sampai tahun ni rm68 pulak dah?! (dengan marahnya)

  Pkerja.Cilakak: bukan awak amik 3gb lite?! (tapp! tangan kat     kepala sendiri sudah pening)
 *Lalu dia panggil seorang pekerja kerana sudah pening ma! haha. Last sekali dia terang apa yg patut kat si mangkuk ni.

  Pkerja.Cilakak: K. RM57(dengan malunya...)

Saya: nah!

 Pkerja.Cilakak: Terima Kasih.

p/s: Lain kali kalau tak tau nak buat jangan kerja asyik2 nak marah saja last sekali kena 'sound' balik dengan aku padan muka kan?! senang2 nak marah aku ingat aku tak berani nak lawan balik?! Last kali malu 3 kali dah haha. k bye2.. :D

No comments:

Post a Comment