CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 2, 2011

Dugaan Di Bulan Puasa

  Assalamualaikum kepada pembaca semua.

   Hmmm.. Dugaan di bulan puasa sering kita dengar kan apabila bulan yang suci ini menjelma. Salah satunya terjadi pada aku iaitu pada hari ini dan semalam. OK bermula dengan semalam,aku pergi jalan-jalan di Taiping Mall dengan mak aku waktu tengah hari dan selepas itu Non-Muslim bukan main lagi makan secara sengaja sambil lalu di depan orang Muslim. Ini sikap yang tak patut ditonjolkan dan mereka ini dianggap sebagai kurang sopan terhadap kaum ataupun agama lain.

   Lepas tu, aku nampak seorang makcik melayu sedang mebelek-belek jam tangan di salah satu kedai dekat Mall tu akan tetapi cashier nya itu dianggap sebagai kurang ajar kerana memakan aiskrim secara depan-depan tanpa rasa malu kepada makcik itu. Haish.. dugaan sungguh kan?

  Kesimpulan yang boleh dibuat ialah walaupun kamu itu bukan orang Muslim tetapi haruslah menghormati agama lain,makan tu boleh tapi janganlah secara sengaja menunjuk kepada kami yang berpuasa ini. Aku juga dulu pernah menghormati kaum lain contoh waktu ada kematian jiran cina aku ini,walaupun mereka memakan daging babi/khinzir di hadapan rumah aku serta rumah muslim yang lain kami boleh pun tahan tak marah pun jadi korang semua pun tolong lah paham ya.

p/s: Im not racist ok. Im just want to make you all realize and please respect other people! Peace =)

No comments:

Post a Comment