CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 5, 2011

Ragam-Ragam Manusia Di Facebook

   

Assalamualaikum and Hi!
Hari ni aku nak cakap sikit tentang ragam-ragam manusia yang terdapat di Facebook iaitu social networking yang popular di dunia ni huhu. Haish.. Bukan main macam-macam jenis orang ada kat sini ada yang sombong la,pentingkan diri la. Senang cakap orang macam ni tak patut ada Facebook account terus pon. Di bawah ni aku nak tunjuk sikap yang diorang ada.

1.Memilih Kawan
Example: Cuma bercakap dengan kawan yang dia rasa suka dan kenal sahaja.(Padahal FB ni untuk mencari semua kawan lama ataupun baru)

2. Tinggi Diri
Example: Cuma ingin menunjukkan diri perasan bagus dan suka meninggi-ninggikan diri sendiri terhadap orang lain. (Macam la dia saja yang bagus)

3.Mendapat Perhatian orang ramai
Example: Some of them cuma nak dapatkan perhatian orang ramai terhadap mereka sendiri sanggup menggunakan gambar orang lain. (ish2)

4.Memilih Kekayaan/Kawan Mengikut Darjat
Example: Berkawan cuma dengan orang yang kaya dan hindarkan yang miskin dan orang seperti ini juga cuma memandang kepada harta yang kawan ada.

5.Menghina@Menghindar Dari Kawan
Example: Melarikan diri dari kawan apabila kawan meminta sedikit pertolongan yang amat diperlukan dan mereka juga mementingkan diri sendiri sahaja.


p/s: Maybe dekat atas ni aku tulis kurang tersusun ayatnya tetapi hal ini benar-benar terjadi di laman web social itu. So renung-renungkan la yerp. Peace!

No comments:

Post a Comment